wp1d64c483.png
Porsche 911 GT1 Evo
wp81965ced.png

Denne bil er bygget op på et Plafit Excel chassis.

wp38e0140f.png

Her har jeg fået samlet det meste af chassiset og karossen der skal skæres til, der er 11 dele til karossen, som skal samles, her 

til kommer alle de glas klare dele. Chassiset skal stadig havde monteret motor, gear og ikke mindst aksler og guiden.

Karossen er nu grov skåret, og skal pudses af med fint sandpapir, jeg bruger korn 1000. dette for at få en pæn finish, og for at 

malingen skal hæfte bedre, den er endnu ikke limet sammen.

Chassiset har nu fået monteret motor, gear, aksler og hjul, og er nu klar til guiden. hjul bredden er justeret i følge Plafit reglerne 

som er 77mm på forakslen og 80 mm på bagakslen, nu mangler jeg bare at få justeret akselafstanden, så den passer til karossen, 

og så lidt vægtjusteringer.

Lidt nærbilleder af chassiset.

Lidt nærbilleder af chassiset.

Lidt nærbilleder af chassiset.

Lidt nærbilleder af chassiset.

Chassiset er nu justeret ind hvad akselafstanden angår, karossen er prøvesamlet, holdes sammen med tape på indersiden. det er ved at ligne noget der kan køre nu..

Prøve samling

Prøve samling

Prøve samling

Prøve samling

Nu skal karossen så limes sammen. Jeg har lavet nogle små stykker af en gammelt telefonkort, og limer dem på som forstærkning.

Gællerne i fronthjelmen er fast gjort, og luft indtaget bag dørene er fast gjort. Vi er nu klar til af male bilen. Plastikdelene til 

bunden vil jeg have sorte, sammen med lygteindsatserne til forlygterne, og sidespejlene, derfor er disse ikke monteret endnu.

Hæk spoileren skåret, limet og malet, ende pladerne dog i Dannebrogs farver.

Interiøret er nu skåret til, og er malet, det er nu klar til at blive monteret i karossen.

Karossen er gjort klar til at blive malet, jeg benytter mig af en Airbrush og bruger Akryl farver.

Jeg ligger en Aluminiums farve som base, i 3 tynde lag

 Der efter ligger jeg den røde farve på også i 3 tynde lag.

Det giver mig den effekt, at man kan skimte ALU-farven igennem den røde, det ser rigtig godt ud

Så er der kommet decals hjem, fra Patto i Australien, jeg ved ikke lige hvad der gik galt, men jeg var ikke vågen da jeg bestilte de 

decals, for som det kan ses, så ligner de ikke helt den originale "Flying Lizard" bils decals, øv. nå men de kan jo godt bruges alligevel,

nu da denne model aldrig har båret denne bemaling.

Men det er jo bare at gå i gang med at sætte decals på bilen, det er lidt af et puslespil, da de ikke passer til denne model, det 

sværeste var nok den på fronthjelmen, da jeg var nød til at skære i decalen, for at få det til at passe, ikke den flotteste løsning, 

men hva søren, bilen skal jo bare køre ræs, og bliver jo nok udsat for lidt af hvert.

Bilen har nu fået sat decals på, og er klar til at blive lakeret.

De klare plast dele, er gjort klar til montering.

Nu er alle glas dele monteret, samt spejle og viskere.

Nu tilbage står montering af hækspoiler og chassis og karosse.

Spoiler er nu på plads, den kom godt nok til at sidde lidt for højt, men det bliver ændret på et senere tidspunkt.

For fastgørelse, skal skørterne gøres klar, så de kommer til at være lige, og passer til de mål som er beskrevet i Plafit reglerne.

Karossen skal monteres på denne lille kant. til dette bruges "den røde" lim.

Monterings flangerne er nu limet fast til karossen.

Så skal der limes to stykker skum fast mellem flangen og karossen, her til bruges også "den røde" lim, husk de skal overholde 

reglementet. og selve samlingen af bilen er færdig.

Så skal den lige trimmes lidt, der skal ca. 5 gram i bunden af min, for at den overholder vægten i følge reglementet, jeg har sat en 5 

grams klods midt i chassiset, bør nok pladsers længere ude i siderne, af hensyn til balancen i bilen, dette bliver lavet, når jeg får fat i 

en plade bly.

Motoren pladsers, så den ikke røre ved hjulophænget, vigtigt med hensyn til den varme der kommer, når der køres, den varme vil vi 

ikke have overført til lejerne og akslerne.

Til limning af de glasklare dele, har jeg brugt Revell limen til venstre, og til de øvrige plastdele, Faller limen til højre. Og her er så 

den færdige bil.

Lidt små reparationer efter første træning.

Det bagerste panel blev slået løs, og måtte lige limes lidt grundigere, og forstærkes lidt.

I samme moment, trimmede jeg også lidt i kanterne, så det er lidt nemmere, at skille bil og chassis fra hinanden. Lygter og splitteren 

foran, blev også flået af under første træning, så det måtte også lige limes ordentligt på igen. Så en lille husker, sørg for at det er 

limet godt sammen første gang, jeg var ikke grundig nok, og den første limning, var ikke gået efter, før første træning, så det var helt

og holdent, selvforskyldt.

wpa790024f_0f.jpg
wp8945060d_0f.jpg
wp7ceced70.png
wpf0505dcc.png
wpd4b9c0a0.png
wpa2dfe106.png
wp056e4fdb.png
wp8dbe5bee.png
wp58429f3f.png
wp066a75d5.png
wp5336585a.png
wp6329a893.png
wp202fff1f.png
wpa9fdb262.png
wp6052662c.png
wp987d3502.png
wpcf089620.png
wp15b43fc9.png
wp3c01c36e.png
wpab77ea53.png
wp7f7dbf42.png
wpf2385844.png
wp0f00f877.png
wp69fa60d2.png
wpadb8402c.png
wpc8ec110d.png
wpabbcc48e.png
wp24e06e93.png
wpe6a132ea.png
wpd8444449.png
wp562dae26.png
wp6c6d6588.png
wp1a752523.png
wpa73b4267.png
wpa630b845.png
wp6886c8c9.png
wpcd5c41a2.png
wp3f6e7073.png
wp15d3e63c.png
wpa6c6564d.png
wpd518de48.png
wp159c7c97.png
wp02539e85.png
wp447291fb.png
wp81880f4d.png
wpafcd932e.png
wp314f8605.png
wp8644720c.png
wp652927f9.png
wpa549a420.png
wp0775f397.png
wp9ee1fc1f.png
wp305d53b3.png
wp46094390.png
wp728d042f.png
wp40c076f2.png
wp2c7087a1.png
wp43b89563.png
wp990bed36.png
wp197bc34e.png
wp1303f899.png
wp671e56be.png
wp3c1cb603.png
wpb24e684d.png
wp35af05fd.png
wp4e61e41a.png

Bagakslen justeres her i henhold til reglementet.

wp096b9301.png
wp683df0a9.png
wp16299340.png
wp3fe80914.png
wp26c87cbc.png
wp36c98a2a.png
wp6d9d63f0_0f.jpg